jump to navigation

Grattis med en bil 26 oktober, 2012

Posted by Elin in Kortmakeri.
trackback

Jag är en latmask som tycker att dies som innebär montering av fler än två utstansade delar för att få färdigt resultat går fetbort. Därför har jag inte försökt mig på Tim Holtz old jalopy tidigare. Men så fick jag några utstansade bilar av en vän och tänkte att en sådan skulle passa bra på pappas födelsedagskort. Och det var faktiskt inte speciellt knepigt att få till den där bilen. Dessutom var det roligt att inse hur lätt man kan variera den med olika detaljer. På den här satte jag öljetter i mitten på hjulen, oh-plast i fönstren och stämplade med en sifferstämpel på registreringsskylten. Över hela bilen stämplade jag lite slarvigt med några olika stämplar för att få lite liv i den. Vissa detaljer färgade jag in med Inka Gold.

Pysslig helg på er!
Elin

Materiallista:
Cardstock
The Paper Company – Memory Lane – Through The Years
The Paper Company – Memory Lane – Remember When
Sizzix – Bigz Die – Old Jalopy
Kaiser – Texture Clearstamps – Grid
Kaiser – Texture Clearstamps – Numbers
Tim Holtz – Papillon
Inka Gold – Platinum
Tim Holtz – Idea-Ology – Sprocket Gears
Klockvisare och brad
Öljetter
Dymoremsa
Mönstrat organzaband
Distressdynor
Berlock – Keychain

Kommentarer

1. AnnaB - 26 oktober, 2012

Det blev sååå snyggt!


Sorry comments are closed for this entry