jump to navigation

Scrappa mat! 4 november, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags:
trackback

Många som scrappar kan ibland fastna på att kanske  bara scrappa bilder på sina barn eller andra personer – något jag ofta gör. Därför så kan det vara kul att knäppa kort på andra saker än just människor – t.ex. natur, arkitektur eller MAT! Det senaste brukar jag framförallt ta kort på när jag är ute och reser, men så behöver det ju inte vara. Kanske ta kort på din favoriträtt hemma, en vardagsrätt eller barnens favoritmat?

Jag visar idag två layouter med mat i fokus – båda bilderna tagna i England i somras – en i York och en i Birmingham:

Material:

* Cardstock

* Mönstrade papper från Crate – Storyteller och KaiserCraft – Timeless

* Blommor från Petaloo och Prima + rosor i olika storlekar

* Gröna löv

* Alfastickers från Cosmo Cricket

* Ord- och bokstavsstickers från Echo Park

* Svarta Thickers

* Hjärta i grungeboard – infärgat med Distress Ink Barn Door

* Ordstickers från My Mind’s Eye

Dessa layouter får mig att minnas sommarens resa och drömma mig tillbaka nu när vintern snart är här och minusgraderna smyger sig på oss. Vad gör ni för att hålla värmen under vintern? Eller kan det vara så att ni njuter av snö och kyla?

Ha det gott och pyssla lugnt!

/ Jeanette – Tettiz