jump to navigation

Legobygge… 4 december, 2012

Posted by zoegakatten in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Jag har pysslat ihop en layout med foton från förra julen på en mycket koncentrerad Linus som ägnade många timmar åt att bygga ihop polisstationen i lego. Till bakgrunden har jag använt gesso, Tattered Angels Glimmer Mist och en stencil från Crafter’s Workshop. Jag började med att sätta fast det blåa pappret, sen lade jag på gesso med hjälp av stencilen. Efter det har jag mistat, tryckt själva stencilen full med överskottsfärg mot pappret och till sist lagt på ytterligare gesso med hjälp av stencilen. Samma mönster upprepas på flera olika sätt över bakgrunden.

Papprena jag har använt kommer från Jenni Bowlin och även om det i slutändan inte syns så mycket av det blå pappret med ritningar på, så passade det ju toppenbra till layoutens byggtema.

pysslo legobygge 600

Jag målade mina svarta foambokstäver och de röda bokstavsklistermärkena med två olika sorters Glimmer Glaze, efter att jag hade limmat fast dem på layouten. De röda bokstäverna ville jag dämpa lite i färgen och de svarta fick bara ett fint skimmer. Glimmer Glaze kommer i en nagellacksliknande flaska, med en liten pensel i locket, så det är lätt som en plätt att måla mindre ytor och man behöver inte krångla med att tvätta någon pensel efteråt.

pysslo legobygge detalj1 600

pysslo legobygge detalj3 600

pysslo legobygge detalj2 600

Ha en toppenbra dag i vinterkylan!

Material:

Papper: Jenni Bowlin – Wren – Blueprint, Thumb Tacks

Övrigt: Gesso, Tattered Angels Glimmer Mist, Tattered Angels Glimmer Glaze, Stencil Hexagoner

Band (blått med vita prickar), band (antique ruler), säkerhetsnål