jump to navigation

Klipp en vågform… 9 april, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout.
trackback

Jag har scrappat foton från min brors bröllop förra sommaren och jag tyckte att det här mönstrade pappret i grönt och orange från We R Memory keepers passade så bra till den underbart vackra buketten med gult och grönt. Jag använde en design som jag har använt många gånger förut, men det var ett tag sedan senast och jag kände att det var dags för en liten vågform igen. 🙂 Jag ritade vågformen med blyerts på det mönstrade pappret, klippte utefter linjen och drog isär de två bitarna lite.

pysslo kärlek 600

Jag häftade fast bandet och limmade blommorna med Scotch Quick & Dry flytande lim. Remsan av det prickiga pappret är den matchande baksidan till mönsterpappret jag använde.

pysslo kärlek detalj1 600

Jag skrev min journaling längs med den vågiga kanten.

pysslo kärlek detalj2 600

pysslo kärlek detalj3 600

Så, nu längtar jag ännu mer efter våren efter att ha pysslat med de här somriga färgerna… Jag hoppas att just DU hittar något litet vårtecken som förgyller din dag idag!

/AnnaB

Material:

Cardstock: Bazzill – Dotted Swiss – Salt

Mönstrat papper: We R Memory keepers – Good Day Sunshine – Heidi

Dekorationer: körsbärsblommor, rosor, twillband,

Övrigt: Scotch Quick & Dry Adhesive