jump to navigation

Trött… 4 juni, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam.
Tags: , , , ,
trackback

Även jag har gjort en layout efter utmaningsskissen. Precis som Karin i gårdagens inlägg hade jag fått 1 lott om jag hade varit med i tävlingen, eftersom jag valde att inspireras av skissen men inte av inspirationsbilden. Satsar du på att slå båda flugorna i en smäll får du 2 lotter!

Jag har använt Sunrise Sunset-kollektionen från Prima igen och den finns till kalasbra pris här, om du vill ha alla fina papper på en gång!

pysslo trött 650

Jag sydde fast tygremsor och pappersremsor på det fantastiskt fina bakgrundspappret som i sig är mönstrat så att det nästan ser ut att vara gjort av tyg. Jag kletade på lite gesso och sprayade med Glimmer Mist när gesson torkat. När misten var torr lade jag på mer gesso, den här gången med hjälp av en stencil och efter ytterligare lite torkning så mistade jag igen, den här gången med tre olika nyanser av Glimmer Mist. Jag skvätte också Glimmer Glam tvärs över sidan (de lite större gråaktiga splasharna).

pysslo trött detalj2 650

Jag har sytt på symaskinen också… det går liksom inte att låta bli… 🙂

pysslo trött detalj1 650

Här ser man lite av hur Glimmer Glamen skimrar.

pysslo trött detalj3 650

Häng på utmaningen nu vettja! 🙂 Ha en toppenbra dag!

/AnnaB

 

Material:

Mönstrade papper: Prima Marketing – Sunrise Sunset – Aura, Del Sol

Övrigt: tårtpapper, gesso, stencil – Kaleidoscope, Glimmer Glam, Glimmer Mist