jump to navigation

…ett monster… 5 november, 2013

Posted by zoegakatten in Designteam, Layout, Scrapbooking.
Tags: , , , ,
trackback

”Linus är ett monster” var vad lillasyster Tuva sa när hon gick förbi min halvfärdiga layout och såg fotot, så då fick rubriken bli precis det.

Jag har stansat ut cirklar ur ett cardstockark som jag egentligen tänkt skulle bli en bakgrund till en layout. Det blidde dock inte som jag ville, men även om helheten inte gjorde mig nöjd så var det inte så illa att jag behövde slänga alltihop, utan det funkade utmärkt i mindre bitar!

Jag gjorde bakgrunden med hjälp av mist, Glimmer Glam och Distress Paint. Jag använde också en av Tim Holtz nya ”layering stencils”. Just varianten med stjärnorna verkar vara slut i butiken, men det finns ju mängder av supersnygga stenciler och masker, både från Tim Holtz och från andra!

Jag använde stencilen tillsammans med Glimmer Glam, mistade ovanpå med blå Glimmer Mist och även lite Dylusions Spray Ink i färgen Calypso Teal, och använde sedan stencilen igen tillsammans med Distress Paint Metallic Brushed Pewter.

Cirklarna stansade jag ut med Spellbinder’s Nestabilities. Mina dies är kanske inte alldeles ordningssamt sorterade, så jag har förmodligen blandat både ”large” och ”small”.

pysslo monster 640

Jag sydde över många av cirklarna med symaskinen och ritade också dit lite kluddiga krumelurer med en blå poscapenna och en annan vit penna (men en vit posca hade fungerat precis lika bra!). Jag klädde också en tag med ett mönstrat papper och stoppde in den bakom fotot. På tagen fäste jag remsor med journaling. Jag använde också Tim Holtz supersnygga rubons på fotot.

pysslo monster detalj1 640

Jag limmade också dit några supersöta stjärnberlocker!

pysslo monster detalj3 640

Ha en fin tisdag!
AnnaB