jump to navigation

Januaritävling 1 januari, 2013

Posted by babsan74 in Kortmakeri, Layout.
Tags: , , ,
trackback

Nu är det tävlingsdags igen! Den här gången bjuder vi på en skiss med tvist.

Skiss

Reglerna är enkla:

Skapa en LO eller ett kort utifrån min skiss (inga digitala alster, tack). Du får självklart vrida och vända på skissen men det ska tydligt synas att skissen legat till grund för ditt alster. Dessutom, eftersom jag är inne i en ”stencilperiod” måste ditt kort/din layout innehålla någon form av mask eller stencil, köpt eller hemgjord spelar ingen roll.

Alstret ska vara nygjort till den här tävlingen och du får inte delta i någon annan utmaning med det. Givetvis får du visa upp det i din blogg, länka gärna tillbaka till Pyssloteket 🙂

Du mailar ditt bidrag till tavlingpyssloteket [snabela] gmail [punkt] com senast den 31 januari. Förminska bidraget till ca 600 x 600 pixlar, tack, och döp filen till ditt namn.

Vinnaren, som utses av Anna och designteamet, får – förutom äran – en liten överraskning med posten.

Nu hoppas vi på många bidrag i mailboxen!

/ Babsan

Kommentarer

1. Inspirerad « Pysslotekets Inspirationsblogg - 1 januari, 2013

[…] blev så inspirerad av min egen skiss att jag svängde ihop ett kort här på […]

2. Erika - 4 januari, 2013

Hej! känner mig lite trög men vad betyder mask/stencil?? vad ska jag ha med/göra då?? 🙂

3. babsan74 - 4 januari, 2013

Hej Erika, en mask eller stencil är en schablon, oftast i plast, som man använder tillsammans med nån form av färg för att göra mönster. Här finns mer info http://www.pyssloteket.se/masker-stenciler/crafters-workshop-stenciler/

4. Inspirationsalster « Pysslotekets Inspirationsblogg - 5 januari, 2013

[…] glömmer väl inte bort vår januaritävling, en skiss med tvist? Här kommer en LO utifrån den utmaningen där jag valt att använda min […]

5. Lortgris - 9 januari, 2013

[…] första layouten blir mitt bidrag till Pysslotekets januariutmaning där de har en underbar skiss som man ska tolka. I utmaningen ska man dessutom […]

6. Ren njutning.. « Pysslotekets Inspirationsblogg - 17 januari, 2013

[…] har väl inte missat januaritävlingen? Än finns det lite tid att delta, mer kan du läsa här. Det är en otroligt inspirerande skiss och idag bjuder jag på ännu en LO som […]

7. Distress ink « Pysslotekets Inspirationsblogg - 26 januari, 2013

[…] Glöm inte vår tävling! Deadline […]

8. Grattis! | Frölid - 29 januari, 2013

[…] har jag gjort efter en skiss hos Pyssloteket.  Och skickat det till finaste […]

9. Tävlingsbidrag | scrapsyster - 30 januari, 2013

[…] layout är skapad utifrån en skiss som Pyssloteket har som tävling i januari månad. Har använt mig av ett underbart mönsterpapper från Graphic45 […]


Sorry comments are closed for this entry